reklamajandek.irodamagyarorszag.hu
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik,
magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási
folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://
reklamajandek.irodamagyarorszag.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra
terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról:
http://reklamajandek.irodamagyarorszag.hu)
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Iroda Magyarország Kft.
A szolgáltató székhelye: 2142 Nagytarcsa, Déri Miksa u. 8.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra
szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info /kukac/
irodakft.hu
Cégjegyzékszáma: 13-09-150063
Adószáma: 14976232-2-13
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Pest Megyei Cégbíróság
Telefonszáma: +36-1-431-0233
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-60181/2012.
A szerződés nyelve: magyar
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül
is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2014. május hó 16. napjától hatályos és visszavonásig
hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot.
A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a
weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják,
hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás
automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop
weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa akkor is, ha nem
regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára
nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak
bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal
terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok
bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
3.1. A megjelenített termékek online/személyesen/telefonon/faxon rendelhetők
meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, és az
ÁFA-t valamint a házhoz szállítás díját nem tartalmazzák. A webáruházban
leadható minimum rendelés összeghatára nettó 20.000 Ft (bruttó 25.400 Ft), ezen
összeg alatti megrendeléseket nem áll módunkban teljesíteni! Külön
csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház
felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert,
általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba
miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Partner elállhat
vásárlási szándékától. A kedvezménnyel rendelkező Partnereink, a rájuk
vonatkozó kedvezményekre természetesen interneten keresztül történő vásárlás
esetén is jogosultak.
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását,
a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk
felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti
különbözőség miatt.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4. RENDELÉS MENETE
4.1. A vásárlás nem kötött regisztrációhoz.
4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó
bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a Kosár ikonra kattintva.
4.4. Felhasználó ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát.
Lehetősége van adott cikket törölni a kosarából, vagy annak mennyiségét
megváltoztatni.
4.5. Felhasználó megadja a számlázási és szállítási adatokat, valamint
egyéb elérhetőségeket, majd a Megrendelés kezdeményezése gombra kattintva
küldhető el a megrendelés.
A lehetséges fizetési módok a következők, melyek közül a megrendelés
leadását követően kollégánk visszaigazolásakor választhat.
4.5.1. Fizetési módok:
Készpénz/Utánvét: Akkor válassza, ha a rendelés értékét a csomag átvételekor
kívánja kiegyenlíteni.
Banki utalás: Akkor válassza, ha a rendelés értékét átutalással kívánja
kiegyenlíteni. Csak az erre szerződött partnereink számára választható!
Banki előre utalás: Akkor válassza, ha a rendelés értékét átutalással kívánja
kiegyenlíteni, de még nem szerződött partnerünk. A termék/termékek beérkezése
után kiállítjuk a számlát, melyet e-mailben vagy faxon elküldünk. A számla
kiegyenlítése után szállítjuk a megrendelést, mely átvételekor a csomag
tartalmazza az eredeti átutalásos számlát.
4.5.2. Szállítási költség:
Nettó 25.000 Ft (bruttó 31.750 Ft) összeg feletti rendelés esetén: díjtalan!
Nettó 20.000 - 25.000 Ft (bruttó 31.750 Ft) összeg közé eső rendelés esetén: 2500 Ft+ÁFA (bruttó 3175 Ft).
4.5.3. Személyes áruátvétel:
Megrendelőinknek lehetőséget biztosítunk a megrendelések személyes átvételére
telephelyünkön, nyitva tartási időben. A webáruházban rendelhető termékek közül
nem mindet tartjuk raktáron, ezért a megrendelés leadása után minden esetben
telefonon vagy e-mailben visszaigazoljuk az áruátvétel lehetséges időpontját!
Telephelyünk címe:
2142 Nagytarcsa, Déri Miksa u. 8.
Telefon / Fax: 06 1 431-0233, 06 1 431-0234,
E-mail: info /kukac/ irodakft.hu
Nyitva tartás: H-Cs: 8-16h-ig, P: 8-15h-ig, Szo-V: Zárva
4.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az
áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő
ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra,
hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél
alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló
tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a
csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson
észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés
esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli
reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon
történik 8-17 óra közötti időszakban.
4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó (ha elfogadja és tudomásul veszi
az Ászf-et) a Megrendelés gombra kattintva tudja véglegesíteni/elküldeni a
megrendelést.
4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat
lezárása előtt minden esetben javítani tudja a bevitt adatokat.
4.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati
kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak
visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a
visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,
mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő
munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben
elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
5.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon
belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak
meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn
belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való
megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti
teljesítésre.
5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti,
mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E
kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb
következményei alól.
5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők,
leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes
bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már
visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.
Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést
követően kerülhet sor!
6. ELÁLLÁS JOGA
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet,
az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a
megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül
elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen
tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az
elállási jogát.
6.1. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14
nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
6.2. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a
vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
6.3. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban
követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.4. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott
termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak.
6.5. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a.
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a
szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b.
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására
nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c.
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d.
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e.
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f.
olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik
napot követően kerül sor;
g.
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
h.
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
i.
hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
j.
nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k.
lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l.
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát.
6.6. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok
értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a
kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
6.7. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.8. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a
szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő
megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltató címen leadni.
6.9. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte
előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
6.10. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét
viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
6.11. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
6.12. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem
kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra
vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell
figyelembe venni.
6.13. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt
adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés
alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő
jelzés alkalmával, pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő
jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el
Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
6.14. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak
megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy
napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti
Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
6.15. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
6.16. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető
el.
6.17. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
6.18. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt,
aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást
vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó
által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást.
Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Megrendelő kérésére részletes
tájékoztatást ad.
7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül
a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére
történő átadást követően keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles a kifogásnak
helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű
használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével
azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a
Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában
fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok
a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.
7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Megrendelő a teljesítés időpontjától
számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Megrendelő az
igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a
jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt
felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés
időpontjától számított három év.
7.4. A jótállási ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás ill.
szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell
javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a
Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót
írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.
7.5. A jótállás ill. szavatosság érvényesítéséhez a Megrendelő köteles
bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát illetve jótállási jegyet. Jótállási
igény esetén a Megrendelő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést
követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás, illetve elállás joga. A
hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén
tekinthető jótállási ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből
eredő kárért a Megrendelő felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez
mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági
feltételeket.
7.6. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes
elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély
átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből,
illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem
rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Kellékszavatosság
7.7. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
7.8. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye
alapján?
Felhasználó választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó
által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy
végső esetben a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról
egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.10. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.11. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
7.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó választása szerint kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.13. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye
alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy kicserélését kérheti.
7.14. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.15. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
7.16. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
7.17. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
7.18. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot
üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
7.19. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó
részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
7.20. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
8. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a
rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
vagy akár csak nyugtával).
8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási
igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról az
igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás
lehetőségéről is öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a
fogyasztót.
8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három
évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
9. VEGYES RENDELKEZÉSEK
9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe
venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy,
mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét
és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem
gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való
lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó
kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy
alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi
feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a
későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10. PANASZKEZELÉS RENDJE
10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél
útján is közölheti.
10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
10.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja.
A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3
évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh /kukac/ nfh.hu
Kelt: Nagytarcsa, 2022. április 11-én